Znamo da je iz godine u godinu trend povećanje budžeta za digitalni marketing, sve je brža komunikacija, sve je više kanala komunikacije, dostupnija tehnologija, umetna inteligencija…
1. Video marketing
Video marketing je već godinama jedan od najznačajnijih trendova, a tako će biti i u budućnosti. Zašto je video sadržaj toliko popularan najbolje govore brojke:
96% ljudi kaže da da su gledali “explainer” video da bi saznali više o proizvodima ili uslugama.
79% ljudi kaže da ih je video nekog brenda uverio da kupe proizvod.
68% ljudi kaže da preferiraju o novom proizvodu ili usluzi učiti gledajući video sadržaj.
Video je postao idealno sredstvo komunikacije sa kupcima, čak i onda kada se radi o predstavljanju proizvoda, usluga ili same kompanije.
2. Online mape
Danas gotovo da ne možete naći pametni telefon koji nema uključenu lokaciju. Kada korisnik traži informacije, zahvaljujući toj lokaciji, Google ponudi ono što je za korisnika relevantno. Ne ono što je popularno u Londonu, Zagrebu ili Beču, nego ono što kompanije u vašem okruženju mogu ponuditi.
S druge strane, zahvaljujući mogućnostima koje Google My Business pruža, kompanijama je lakše doći do korisnika.
Je li vama dovoljna preporuka da posetite restoran, ako on na internetu ima fotografiju, adresu, radno vreme, preporuku gostiju i više od 2000 ocena bivših gostiju?
Ili ćete ipak hodati okolo u nadi da ćete naići na restoran koji vam se čini ok na prvi pogled?
Google My Business jednaku priliku pruža svim vrstama biznisa. Hoćete li korisnicima ponuditi informacije koje traže, ovisi o vama i prihvatanju trendova koji su već stigli.
3. E-commerce
Prodavati danas isključivo offline i ne pružiti kupcima mogućnost da istraže kvalitet i mogućnosti proizvoda pre kupovine je potpisivanje vlastite propasti. Za to postoji nekoliko razloga:
- Odbijate biti tamo gde su vaši kupci. Svi su na internetu, vi u trgovini.
- Celi vaš biznis počiva na jednom kanalu prodaje.
- Nemate mogućnost da vi dođete do kupca, nego sedite i čekate da kupci po snegu, kiši, saobraćajnoj gužvi, dođu do vas.
- Ograničili ste sebe na malo geografsko područje.
Tržište u Srbiji, zahvaljujući potrebama kupaca, pokazuje interes za web trgovinom. Trend u 2020. godini bi trebala biti intenzivnija realizacija onoga što kupci već odavno očekuju.
4. Content marketing
Svaku informaciju, problem i kupovinu danas istražujemo prvo na internetu. Tražimo ono što nama odgovara i kada nam odgovara. Očekujemo objektivne informacije, iskustva vezana za primenu i korištenje proizvoda, očekujemo savete i preporuke onih koji su proizvod koristili.
Na ovakve zahteve i visoke standarde kupaca može odgovoriti samo precizno planirana, targetirana, personalizirana poruka.
Kada sadržaj kreirate, optimizirate za tražilice, uz pomoć oglasa na društvenim mrežama ili Google oglasa podsetite kupce da ste tu i da vi imate sadržaj koji može pomoći. Bez nametanja poruka, bez ometanja kupaca u njihovim aktivnostima, ponudite informaciju da imate nešto što je skladu s njihovim interesima.
Važno je da ste prisutni tamo gdje je prisutna vaša publika. Važno je i da koristite alate da publiku podsetite da ste tu.
5. H2H komunikacija
Trend koji se nije promenio otkad je sveta i veka je komunikacija među ljudima.
Bez obzira što često govorimo o komunikaciji kompanija, o biznis-to-biznis pristupu, ljudi su ti koji daju vrednost i dušu svakom poslu, kompaniji, odnosu.
Razgovor s klijentima i povratna informacija o kampanji, ideji, kreativi i rezultatima je nezamenjiv alat u digitalnom marketingu.
Svaka prilika je povod za razgovor i izgradnju odnosa sa klijentima jer poverenje u biznisu nema cenu ni ove ni 2020. godine.