Umorni ste od gledanja svog starog sajta?
Zastareo je i ne dopada vam se?
Započnimo redizajn web sajta!
Ne tako brzo.
Pre nego što počnemo da radimo na potpuno novom web dizajnu, postoji nekoliko važnih stvari sa kojima je potrebno da budemo upoznati.
Ukoliko ne želite da novi sajt bude promašaj, evo nekoliko stvari koje treba da znamo pre nego što se upustimo u redizajn web sajta:
CILJANJE POSETILACA
Vaš sajt treba da dođe do svojih posetilaca. Ako ne znamo ko vam je kupac, nećemo biti u mogućnosti da do njih dopremo. Posao web dizajnera nije samo da sednemo i napravimo web sajt koji izgleda sjajno. Web sajt mora biti dizajniran sa svrhom na umu. Što nam više možete reći o svojim klijentima, bolje ćemo kreirati sajt za vaše posetioce. Svaki deo vašeg sajta treba da se kreira tako što se misli na to kojim posetiocima je namenjen. I da ima svoju ciljnu publiku na umu.
Zapamtite, sajt se ne dizajnira zbog vas (vlasnika), već zbog njegovih posetilaca, a vaših klijenata. Šta je to što treba da znamo o vašim klijentima? Što više to bolje, uključujući:Starost, pol, interesovanja Ponašanje na internetu Tehnologija koju koriste, uključujući omiljene pretraživače i uređaje Većinu potrebnih informacija o svojim klijentima možete dobiti gledajući podatke svog Google Analytics naloga. Možete i da uradite nešto što ne očekuju. Pitajte ih. 🙂
NESIGURNOST U POSTOJEĆI WEB SAJT
Najčešći razlozi zašto je poslovna odluka baš redizajn web sajta su: Mislite da vaš web sajt ne izgleda više dobro?! Konkurencija je upravo lansirala novi web sajt! Mislite da vaš sajt ne radi kao nekad! Sve su ovo valjani razlozi za redizajn. Treći razlog je naročito opravdan. Ali ako ne znate šta to ne radi na postojećem web sajtu, vaš novi sajt može da ima iste probleme.
Da biste utvrdili slabosti sajta, pokušajte da kombinujete analize podataka. Pronađite stranice gde posetioci napuštaju vaše web stranice bez konverzije (kliktanja na druge). Nemojte da pretpostavljate šta je pokvareno ili šta će da radi bolje. Samo zato što je vaš novi sajt vizuelno privlačan, ne mora nužno da znači da će se posetioci na njemu snaći kroz sadržaj.
KVALITETAN SADRŽAJ
Kada je vreme za redizajn sajta, mnogi žele da počnu od početka. Neki drugi žele da zadrže sve i da se izvrše samo promene u dizajnu. Bilo koji od ova dva pristupa može biti opasan. Velika je šansa da postojeći sadržaj donosi posetu ili bar deo. Takođe je verovatno da postoji neki loš sadržaj zbog koga posetioci napuštaju sajt. Važno je shvatiti šta funkcioniše kako treba, a šta ne. Zašto menjati sve stranice ispočetka kada imate kvalitetan sadržaj koji se dobro rangira u pretrazi?Potrebno je detaljno pregledti postojeći sadržaja, i to: Tekstualni sadržaj vaših stranica Pozivi na akciju Slike i video sadržaj Kontakt forme
CILJ WEB SAJTA
Šta želite da postignete sa novim sajtom? Da li su vaši ciljevi „više prodaje“ ili „više e-mail adresa u bazi podataka“? Što detaljnije možete da odredite svoje ciljeve, to bolje. Npr. kao „Želim da se prodaja poveća za 15% u roku od jedne godine“ bolje je nego „Želim da prodam mnogo više stvari.“ Ako znate šta je vaš cilj, znaćete i da li je redizajn bio dobra odluka. Ako znate da je za vaše klijente najbitnije koja je cena nekih usluga koje pružate, omogućićemo da lako dođu do cenovnika. Takođe, ako pružate neku specifičnu uslugu, opis će se nalaziti tamo gde ga očekuju.U cilju kreiranja funkcionalnog web sajta koji radi ono što se očekuje, moramo da znamo mnogo više nego što je vizuelni izgled. U mnogim slučajevima, potpuno novi dizajn sajta će biti podsticaj za poslovanje. Sa pravim informacijama, biće pun pogodak.
TAKO 381 DIZAJN RADI WEB SAJTOVE.