Šta kupci očekuju od web trgovine?
Prema istraživanju Eurostata 68% ljudi u EU je kupovalo online tokom 2019. godine.
Najveći uticaj na povećanje kupovanja u web trgovinama je dostupnost. Kupac može kupovati šta hoće, odakle hoće i kada hoće. Radno vreme, saobraćajne gužve, redovi na kasama nisu više sastavni deo kupovine.
Kupci očekuju informacije o proizvodu, slike koje verno prikazuju sve elemente proizvoda i njegove upotrebe. Ako uz to možete ponuditi vaš proizvod sa 3D konfiguratorom, to je bingo. Jer kupac može pogledati proizvod baš onakav kakav on želi, ne u drugoj boji ili veličini.
Kliknete nekoliko puta i gledate baš ono što vam treba i još možete „prošetati“ oko proizvoda.
Nisu to mala očekivanja, ali kompromisa nema.
Nema razlike između online i offline
Pored toga što kupci očekuju „šetnju“ oko proizvoda, očekuju da im ponudite identično i dobro iskustvo i online i offline.
Pojava koju je donela upotreba različitih ekrana je i zamagljena granica između online i offline kupovine.
U prilog tome idu webrooming i showrooming.
Webrooming je proces kupovanja u kojem kupac istražuje proizvod online, ali ipak kupuje u fizičkoj trgovini. Na ovaj način kupac kreće u kupovinu sa dovoljno informacija o proizvodu koji želi i ocenama drugih kupaca. Fizička kupovina će samo upotpuniti iskustvo.
Suprotno ovoj pojavi je showrooming. Predstavlja posetu fizičkoj trgovini i razgledanje proizvoda, a kupovina se ipak obavi u web trgovini.
Možda se to čini kao još jedan dodatni trošak za trgovce, ali ne mora biti tako. Zamagljenu granicu moguće je iskoristiti i za povećanje prodaje.
Zašto ne biste kupcima u Nišu prodali robu iz trgovine u Beogradu?
Nema razloga.
Samo je potrebno kreirati web shop.
Jeste li svesni da iz male trgovine možete prodavati po celom svetu?
Želite li da vaša trgovina opstane? Da biznis u koji ste verovali od početka doživi rast?
Naravno da želite. Ko ne želi.
Znate li koliko je veliko tržište na kojem vi prodajete?
S obzirom da smo skoro u 2020. godini najtačnije bi bilo reći tržište je celi svet, ali vi znate da nije tako.
Postavili ste sebi granice i najdalje dosegnete preko puta odakle se još vidi izlog vaše trgovine.
Jeste li svesni da iz te male trgovine možete prodavati po celom svetu?
Pod uslovom da imate web shop, naravno.